Το kepsype.gr χρησιμοποιεί cookies δικά του αλλά και cookies τρίτων (third party), για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης. Με την χρήση της σελίδας συγκατατίθεσθε στην χρήση των cookies και αποδέχεσθε την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας

Διαχείριση Στρες

Στο ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε, η διαχείριση του στρες μπορεί να γίνει ατομικά αλλά και ομαδικά.|
 

Ποιος είναι ο σκοπός στην ομάδα διαχείρισης του στρες;

Στις ομάδες διαχείρισης του στρες,  απώτερος σκοπός είναι η εκμάθηση επιστημονικών μεθόδων διαχείρισης του στρες (πχ προοδευτική μυϊκή χαλάρωση, καθοδηγούμενος οραματισμός, διαφραγματικές αναπνοές, Τεχνική Ενσυνειδητότητας , γνωσιακή αναδόμηση, κ.α)  και η απελευθέρωση αρνητικών συναισθημάτων. Πρόκειται για επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές που εφαρμόζονται ευρέως σε μαθητές διακεκριμένων σχολείων σε Ευρώπη και Αμερική. Η αποτελεσματικότητα των εν λόγω τεχνικών έχει αποδειχθεί στα πλαίσια αντίστοιχων ερευνών. Οι συμμετέχοντες στα πλαίσια ενός δομημένου τρίμηνου προγράμματος παρέμβασης, μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένο υλικό και βιωματικές ασκήσεις κατανοούν σε βάθος προσωπικούς μηχανισμούς στρες και ενισχύονται στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων για την καλύτερη διαχείρισή του. Με την ολοκλήρωση των συναντήσεων, θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν έγκαιρα τις πηγές και τα συμπτώματα του στρες και θα έχουν ενδυναμωθεί συνολικά ώστε το στρες να αποτελεί σύμμαχό τους στην καθημερινότητα. Οι εν λόγω τεχνικές είναι ευχάριστες και εύληπτες. 

 

Ποια είναι η διάρκεια και η συχνότητα των συνεδριών;

Οι συναντήσεις είναι 12 και πραγματοποιούνται μια φορά την εβδομάδα 

 

Πως βοηθούν οι τεχνικές διαχείρισης του στρες;

Επιστημονικές έρευνες καταλήγουν ότι η συστηματική εφαρμογή των προαναφερθέντων τεχνικών οδηγεί σε αδιαμφισβήτητες αλλαγές σε επίπεδο φυσιολογίας όπως: διεύρυνση του προμετωπιαίου φλοιού, μείωση των καρδιακών παλμών, του ρυθμού αναπνοής, της αρτηριακής πίεσης, της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες), αύξηση της αντίστασης του δέρματος, της δράσης των κυμάτων τύπου Α στον εγκέφαλο και βελτίωση των επιπέδων συγκέντρωσης και του ύπνου. 

 

Σε ποιους απευθύνονται;

Ενδεικτικά μπορούν να επωφεληθούν: 

Περιπτώσεις παιδιών-εφήβων με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, επιθετική συμπεριφορά, μαθησιακές δυσκολίες, κατάχρηση ουσιών-εξαρτήσεων, αυτισμό, συμπτώματα κατάθλιψης και παθολογικού άγχους. 

 

Ποια είναι τα οφέλη;

Σε επίπεδο πρόληψης οι τεχνικές διαχείρισης στρες συμβάλουν:

Στη βελτίωση της γνωσιακής, συναισθηματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών (αυτοεκτίμηση,συναισθηματική νοημοσύνη, αυτογνωσία-αυτοαποδοχή , συναισθηματική αυτορύθμιση , ψυχική ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση καθημερινών στρεσογόνων παραγόντων, μείωση στρες, βελτίωση ποιότητας ύπνου, εκτελεστικών λειτουργιών, μετάγνωσης, ακαδημαικής επίδοσης, λειτουργικής μνήμης, επιπέδων συγκέντρωσης- προσοχής). Τα παιδιά μαθαίνουν να ρυθμίζουν το άγχος τους, να αντέχουν την βαρεμάρα, να ελέγχουν την παρορμητικότητά τους και τον θυμό τους.