Επιστημονικά Άρθρα, Νέα & Σεμινάρια
Μην χάσετε τα ενημερωτικά e-mail μας με τα πιο πρόσφατα άρθρα, νέα και σεμινάρια του ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε.
Η Δυσαριθμησία συγκαταλέγεται στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολεύει τον μαθητή να πραγματοποιήσει μαθηματικές πράξεις. Ένα άτομο που έχει δυσλεξία είναι πιθανό να έχει πρόβλημα και στα μαθηματικά. Το άτομο ακόμα και όταν χρησιμοποιεί σωστή μεθοδολογία και φτάνει στο σωστό αποτέλεσμα, συχνά λειτουργεί μηχανικά χωρίς σιγουριά και αυτοπεποίθηση. Αναριθμησία (ακαλκιουλία) είναι όταν ο μαθητής αδυνατεί να κάνει αριθμητική ή μαθηματική πράξη.
Έχουν προταθεί δύο είδη Δυσαριθμησίας : α) ποσοτική και β) ποιοτική
Η Ποσοτική Δυσαριθμησία αφορά τη δυσκολία του παιδιού να ακολουθεί διαδοχικές κατευθύνσεις αλλά και έλλειψη αίσθησης προσανατολισμού, οργάνωση χώρου.
Η Ποιοτική Δυσαριθμησία αφορά την ανάγνωση, την οπτικοποίηση, την λογική εκπαιδευτική πρόβλεψη, τον υπολογισμό, τη συμπερασματική σκέψη.
Υπάρχουν διάφορες αιτίες οι οποίες συχνά οδηγούν στην αποτυχία των μαθητών στα μαθηματικά:
Η δυσαριθμησία συνυπάρχει συχνά με άλλες μαθησιακές δυσκολίες που επηρεάζουν τη μάθηση των μαθηματικών:
Οι μαθητές με δυσαριθμησία αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση ακόμη και των πιο απλών αριθμητικών αρχών και σκέψης κι ως εκ τούτου έχουν προβλήματα στη μάθηση των βασικών αριθμητικών διαδικασιών και πράξεων. Η Δυσαριθμησία είναι παρόμοια με τη δυσλεξία, παρόλα αυτά στους αριθμούς έχουν διερευνηθεί λιγότερα προβλήματα. Η Δυσαριθμησία συχνά εμφανίζεται σε συνδυασμό με άλλες μαθησιακές δυσκολίες όπως: τη δυσλεξία, τη δυσπραξία ή τις διαταραχές προσοχής. Τα περισσότερα παιδιά με δυσαριθμησία έχουν γνωστικές και γλωσσικές ικανότητες στη φυσιολογική κλίμακα και σε αντικείμενα που δεν απαιτούν μαθηματικά μπορούν να επιτυγχάνουν τον στόχο τους. Μαθητές με δυσλεξία παρουσιάζουν δυσκολίες στην γλώσσα, στον συντονισμό των κινήσεων, στους υπολογισμούς που γίνονται με το μυαλό, στην συγκέντρωση, στην οργάνωση κ.α.
Το άγχος των μαθηματικών πηγάζει συχνά από δυσάρεστες εμπειρίες σχετικά με τα μαθηματικά, αλλά και τη κακή διδασκαλία. Το άγχος που έχουν πολλά παιδιά για τα μαθήματά τους επηρεάζει τόσο την ψυχολογία τους όσο και την επίδοσή τους στα μαθήματα. Ο φόβος για τα μαθηματικά συνοδεύεται από κακές μαθηματικές δεξιότητες. Το επίπεδο του άγχους λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για το παιδί, το οποίο με τη σειρά του αδυνατεί να αναδείξει τις δεξιότητες του στα μαθηματικά.
Προσχολική ηλικία:
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ενηλικίωση:
Μην χάσετε τα ενημερωτικά e-mail μας με τα πιο πρόσφατα άρθρα, νέα και σεμινάρια του ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε.