Σχολική Mελέτη και Ειδική Μαθησιακή Παρέμβαση: Ποιά η διαφορά;

Παρασκευή, 12 Μαρ 2021

Τι είναι η Σχολική Μελέτη;

Τα προγράμματα σχολικής Μελέτης έχουν ως στόχο να προετοιμάσουν τον μαθητή για τα σχολικά μαθήματα της επόμενης μέρας. Τα παιδιά διαβάζουν και γράφουν τα μαθήματα και τις εργασίες, τα οποία τους έχουν ανατεθεί από τον δάσκαλο τους. Επιπλέον αρκετές φορές συντελούν στην κάλυψη μαθησιακών κενών. Συνήθως διεξάγεται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, όπου τα παιδιά καθοδηγούνται τις περισσότερες φορές από ένα εκπαιδευτικό γενικής αγωγής, ο οποίος είναι γνώστης της ύλης κάθε τάξης. Ο δάσκαλος βοηθάει το παιδί στο διάβασμα του, στην επίλυση και επεξήγηση των εργασιών του και στο τέλος το εξετάζει για να δει εάν το έμαθε. Τα προγράμματα μελέτης διεξάγονται σε καθημερινή βάση και βασίζονται κυρίως στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και διεξάγεται σε ολιγομελή τμήματα μαθητών. Η μελέτη απευθύνεται σε μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει τη σχολική ύλη και προετοιμάζουν τις εργασίες τους πάνω σε αυτήν. Βέβαια ο εκπαιδευτικός λύνει τις απορίες των μαθητών, οι οποίες παρουσιάζονται συνήθως σε σχέση με την καθημερινή προσφερόμενη γνώση του σχολείου.

Τι είναι η Ειδική Διαπαιδαγώγηση;

Η Ειδική Διαπαιδαγώγηση ή τα Εξατομικευμένα προγράμματα Μαθησιακής Παρέμβασης, αφορούν τα παιδιά προσχολικής ή σχολικής ηλικίας και τους εφήβους, που παρουσιάζουν δυσκολίες και έχουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος των Εξατομικευμένων προγραμμάτων Μαθησιακής παρέμβασης  είναι ο μαθητής να διδαχθεί στρατηγικές για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του και συνεπώς να ενταχθεί ομαλότερα στο σχολικό πλαίσιο και στις μαθησιακές απαιτήσεις της ηλικίας του και της τάξης φοίτησης του. Η Ειδική διαπαιδαγώγηση διεξάγεται από ειδικούς παιδαγωγούς και αφορά μαθητές με:

•    Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
•    Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσαναγνωσία, Δυσγραφία, Δυσαριθμισία).
•    Νοητική Υστέρηση (ελαφριά, μέτρια, βαριά, οριακή).
•    ΔΕΠΥ: Διάσπαση Προσοχής, Συγκέντρωσης, Υπερκινητικότητα.
•    Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός).
•    Δυσκολίες στη Συμπεριφορά ( Εκρήξεις θυμού, επιθετικότητα).
•    Κινητικές Δυσκολίες.
•    Δυσκολίες Κοινωνικοσυναισθηματικής Ανάπτυξης.
•    Δυσκολίες Λόγου- Ομιλίας.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός, αφού αξιολογήσει τις δυσκολίες του παιδιού, διαμορφώνει ένα εξειδικευμένο αποκαταστασιακό πρόγραμμα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να βελτιωθεί το μαθησιακό τους επίπεδο. Επίσης ως ειδικός κατέχει γνώσεις σχετικά με τη σχολική ύλη ανά τάξη, γνωρίζει τη σχολική πραγματικότητα και μπορεί να βοηθήσει το παιδί να ανταποκριθεί επαρκώς στις σχολικές απαιτήσεις.

Στόχος ενός Εξειδικευμένου Προγράμματος Μαθησιακής παρέμβασης είναι επίσης να βοηθήσει το παιδί, το οποίο έχει δυσκολίες να μην βιώνει συναισθήματα ματαίωσης, λόγω αυτών και παράλληλα να τονώσει τη αυτοπεποίθηση του, καλύπτοντας τα μαθησιακά του κενά και ενδυναμώνοντας τα δυνατά του σημεία.

 Η συχνότητα των  προγραμμάτων Μαθησιακής Παρέμβασης εξαρτάται από τις Μαθησιακές ανάγκες του παιδιού και διεξάγεται σε ατομικό επίπεδο. Επίσης στον μαθητή η γνώση παρέχεται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές του ανάγκες και το μαθησιακό του προφίλ.

 

 

Επιστημονικά Άρθρα, Νέα & Σεμινάρια

Μην χάσετε τα ενημερωτικά e-mail μας με τα πιο πρόσφατα άρθρα, νέα και σεμινάρια του ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε.