Επιστημονικά Άρθρα, Νέα & Σεμινάρια
Μην χάσετε τα ενημερωτικά e-mail μας με τα πιο πρόσφατα άρθρα, νέα και σεμινάρια του ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε.
Το ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε (Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών & Ενηλίκων) ξεκίνησε τη δραστηριότητα του σαν πρότυπο κέντρο ειδικών θεραπειών, εκπαίδευσης & εποπτείας το 2019 με ιδρύτρια και Επιστημονική Υπεύθυνη την Ειρήνη Καραμανή, Ψυχολόγο - Οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια. Το ΚΕ.ΨΥ.ΠΕ είναι ένας οργανισμός με σκοπό την παροχή εξειδικευμένων ψυχοκοινωνικών υπηρεσίων πρόληψης, διάγνωσης και θεραπείας με επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους σε παιδιά, εφήβους, ενήλικες και οικογένειες και διεκπεραίωσης σεμιναρίων με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας τους και τη προαγωγή της ψυχικής τους υγείας σε μια εξαιρετικά δύσκολη και απαιτητική σύγχρονη πραγματικότητα. Στην υλοποίηση του πολύπλευρου αυτού έργου συντελεί μια ολόκληρη διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από εξειδικευμένους συνεργάτες διαφορετικών ειδικοτήτων (Ψυχολόγους - Ψυχοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Ψυχιάτρους & Παιδοψυχιάτρους).
Πιο συγκεκριμένα, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους με ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς (πχ. αγχώδεις διαταραχές, τικ, αυτοτραυματισμός, διαταραχή πρόσληψης τροφής, επιθετικότητα, εκρήξεις θυμού, κοινωνική απομόνωση, κατάθλιψη, φοβίες, διαταραχές ύπνου, ενούρηση, εγκόπριση, σχολική άρνηση, άγχος αποχωρισμού, χαμηλή αυτοεκτίμηση &αυτοπεποίθηση, ψυχοσωματικά συμπτώματα, διάσπαση προσοχής, ΔΕΠ-Υ) αλλά και μαθησιακές δυσκολίες , διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), δυσπραξία, νοητική υστέρηση, δυσλειτουργία αισθητηριακής ολοκλήρωσης, δυσκολίες στη λεπτή, αδρή κινητικότητα, εγκεφαλική παράλυση καθώς και διαταραχές επικοινωνίας, λόγου & ομιλίας.
Επίσης, απευθύνεται σε ενήλικες παρέχοντας ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία (άγχος, κατάθλιψη, φοβίες, κρίσεις πανικού, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, διαχείριση πένθους, αυτογνωσία, διαχείριση θυμού, μετατραυματικό στρες, διεκδικητική συμπεριφορά, διατροφικές διαταραχές), θεραπεία ζεύγους (βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των συντρόφων στα πλαίσια μιας αμεσότερης έκφρασης των αναγκών και συναισθημάτων τους), καθώς και συμβουλευτική γονέων (ενίσχυση / ενδυνάμωση στο ρόλο των γονέων για τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων – «κρίσεων» με τα παιδιά τους).
Η Ειρήνη Καραμανή αποφοίτησε με άριστα από το τμήμα Ψυχολογίας του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου και έχει ολοκληρώσει δυο μεταπτυχιακά «Έλεγχος στρες και προαγωγή υγείας» στην Ιατρική σχολή Αθηνών και «Παιδοψυχολογία» στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. Ειδικεύτηκε στα πλαίσια τετραετούς εκπαίδευσης στη Συστημική προσέγγιση στην ψυχοθεραπεία ατόμων, ομάδων και οικογενειών στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης και Έρευνας στη Συστημική Ψυχοθεραπεία “Λόγω Ψυχής”, όπου συνδυάζονται στοιχεία ψυχοδυναμικής ψυχοθεραπείας, αφηγηματικής ψυχοθεραπείας και νευροεπιστημών.
Η Λυδία Γκερπινή είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Επιπλέον, είναι τελειόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.), με κατεύθυνση στην Ψυχολογία. Στο παρόν εκπαιδεύεται στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική σε τετραετές πρόγραμμα στο «Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής- ΡΟΔΑΚΙΝΟ». Το 2020 ολοκλήρωσε το εννεάμηνο επιμορφωτικό πρόγραμμα με ειδίκευση στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων του Κέντρου Επιμόρφωσης & Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Επίσης, έχει ολοκληρώσει μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και προαγωγή ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει και συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια και ημερίδες που έχουν ως αντικείμενο την ψυχική υγεία.
Στα πλαίσια της πρακτικής της άσκησης, και εν συνεχεία της κλινικής και επαγγελματικής της εμπειρίας, εργάζεται ως ψυχολόγος σε κέντρα ειδικών θεραπειών, παρέχοντας ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά και εφήβους, καθώς και συμβουλευτική γονέων και συνεδρίες ατομικής ψυχοθεραπείας ενηλίκων. Επιπλέον, συμμετέχει εθελοντικά σε πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών που διαμένουν στο αναρρωτήριο της Πεντέλης (πρώην ΠΙΚΠΑ), πραγματοποιώντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες.
Η Ελβίρα Γαλανού είναι απόφοιτος της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών . Ειδικεύτηκε στην Ψυχιατρική παιδιών και εφήβων.
Έχει εκπαιδευτεί στη Συμπεριφορική Θεραπεία των αγχωδών διαταραχών, της ιδεοψυχαναγκαστικής και της μετατραυματικής διαταραχής στο ΕΠΙΨΥ. Επίσης έχει εκπαιδευτεί στο Μετεκπαιδευτικό
Σεμινάριο στη Συστημική Θεραπεία στη Μονάδα Οικογενειακής Θεραπείας του ΨΝΑ, στη Γνωσιακή - Συμπεριφορική Θεραπεία και στη Συμπεριφορική Θεραπεία οικογένειας στο ΕΠΙΨΥ.
Έχει εργαστεί σε δημόσια νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές και έχει διδάξει ιατρικά μαθήματα σε δημόσιες σχολές. Πλέον εργάζεται και ως ελεύθερη επαγγελματίας.
Ο Σακελλάρης Αλέξανδρος είναι απόφοιτος του τμήματος λογοθερεαπείας του ATEI Ιωαννίνων. Πραγματοποίησε την πρακτική του άσκηση σε ιδιωτικό γραφείο στην Λάρισα ενώ ταυτόχρονα πραγματοποίησε και εθελοντική εργασία σε χώρο πρώιμης παρέμβασης. Στα πλαίσια της επαγγελματικής του πορείας έχει συνεργαστεί με διάφορα κέντρα θεραπειών και οικογένειες παρέχοντας υπηρεσίες λογοθεραπείας σε παιδιά (2+ ετών), εφήβους και ενήλικες με( καθυστέρηση λόγου, άρθρωση, ΔΑΦ) καθώς και με δημοτικά σχολεία παρέχοντας υπηρεσίες θεραπευτή παράλληλης στήριξης(ένταξης) σε παιδιά με ΔΑΦ. . Επίσης έχει εκπαιδευτεί στα προγράμματα TEACCH ( Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children), PECS (picture exchange communication system), PALIN PCI (Palin Parent–Child Interaction). Τέλος έχει εργαστεί σε κατασκηνωτικό Πρόγραμμα ΑμεΑ της Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ ως συνοδός ενήλικα με ΔΑΦ και έχει δουλέψει σε πρόγραμμα αυτόνομης διαβίωσης εφήβων/ενηλίκων με ΔΑΦ.
Η Αλεξία Μαμμωνά είναι ειδική παιδαγωγός- φιλόλογος. Είναι απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (κατεύθυνση Παιδαγωγικής) με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Έχει εκπαιδευτεί σε σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης (ΑθηνάΤεστ, Detroit, ΛαΤω, Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας, Τεστ Ανίχνευσης Διαταραχών Οπτικής Αντίληψης για Παιδιά, Ariston Candidates Επαγγελματικού Προσανατολισμού) και μεθόδους παρέμβασης (Διδασκαλία Φωνολογικής Επίγνωσης, Μετεκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΔΕΠ-Υ, Μεθοδολογία mybook). Παράλληλα με τις σπουδές της ολοκλήρωσε ετήσιες επιμορφώσεις που σχετίζονταν με τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, την Εκπαίδευση Ενηλίκων καθώς και την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Μέχρι σήμερα έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σχετικά με τη Διδακτική, τις Νέες Τεχνολογίες, την Ειδική Αγωγή και τις Μαθησιακές Δυσκολίες, τη Σχολική Ψυχολογία, τη Συμβουλευτική καθώς και την Τέχνη στην Εκπαίδευση. Ασχολείται συστηματικά με τη δημιουργία πρωτότυπου υλικού και εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τα οποία εντάσσει στο πλαίσιο της θεραπείας. Έχει εργαστεί σε κέντρα ειδικών θεραπειών αναλαμβάνοντας αξιολογήσεις, σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων παρέμβασης, ομαδικά προγράμματα αλλά και οργάνωση μελέτης με βάση της αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Παρακολουθεί συνεδρίες εποπτείας και είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών (ΠΕΕΠ).
Η Δήμητρα Σκρεπέτη είναι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα πλαίσια των σπουδών της ολοκλήρωσε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην "Ειδική Αγωγή- Μαθησιακές Δυσκολίες" του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών . Είναι κάτοχος του πτυχίου ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, ενώ έχει παρακολουθήσει επιμορφωτικά προγράμματα και σεμινάρια που αφορούν την διαφοροποιημένη διδασκαλία προσαρμοσμένη στις μαθησιακές ανάγκες του παιδιού και τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Στην διάρκεια των σπουδών συμμετείχε σε εθελοντικά προγράμματα, όπως την καθημερινή μελέτη προσφύγων και μεταναστών σε δημόσιες δομές. Κατά τη διάρκεια πρακτικής άσκησης αλλά και τα μετέπειτα χρόνια έχει εργαστεί τόσο σε φορείς με μαθητές τυπικής ανάπτυξης όσο και με μαθητές Δημοτικού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει το σεμινάριο του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με τίτλο "Κατάρτιση εκπαιδευτικών στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο". Στο παρόν, πραγματοποιεί μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Παράλληλα, εργάζεται ως συνοδός παράλληλης στήριξης σε σχολικές μονάδες.
Η Χατζάκη Βασιλική είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος - Deree, κατέχει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και εκπαιδεύεται στην Συστημική- Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία στο Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρώπινων Σχέσεων της Χάρης Κατάκη. Το 2023 ολοκλήρωσε το εξάμηνο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο " Child and Adolescence Psychotherapy” από το Deree. Παράλληλα, έχει εργαστεί εθελοντικά σε φορέα στήριξης ανθρώπων και φροντιστών με καρκίνο του πνεύμονα.
H Έλενα Βαγδάτογλου είναι ψυχολόγος κι εκπαιδευόμενη Υπαρξιακή – Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια. Αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και συνεχίζει την εκπαίδευση της στην υπαρξιακή – συστημική ψυχοθεραπεία, ατομική , ζεύγους και οικογένειας, στο Ινστιτούτο Αντίστιξη . Ακόμα έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πάνω σε αντικείμενα όπως οικογένεια κι εξάρτηση (από το 18 Άνω) και παιδοψυχολογία (9μηνο σεμινάριο από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου) . Η κλινική της εμπειρία έχει διαμορφωθεί μέσα από την εργασία της σε κέντρα ειδικών θεραπειών, σε δημόσια σχολεία , ως αναπληρώτρια ψυχολόγος και από τις ιδιωτικές συνεδρίες ψυχοθεραπείας. Επίσης έχει προσφέρει εθελοντικά σε διάφορους φορείς όπως ΚΕΘΕΑ, Δήμος Καλλιθέας, Θετική Φωνή κ.α.
Η Μαρίλια Τσαπατσή είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Έχει παρακολουθήσει το μετεκπαιδευτικό πρόγραμμα του E.Π.Ι.Ψ.Υ με τίτλο «Ψυχοεκπαίδευση, Παρεμβάσεις στο άτομο, την οικογένεια και την ομάδα» και πραγματοποιεί την εκπαίδευσή της στη Συστημική – Οικογενειακή Θεραπεία στο Κέντρο Συστημικής Θεραπείας και Συμβουλευτικής (Κε.Συ.Θε.Σ.).
Στo πλαίσιo της πρακτικής της άσκησης εργάστηκε στο Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Γλυφάδας (ΚΕΠΡΑΓΕΑ), συμμετέχοντας σε ατομικές συνεδρίες, ομάδες γονέων και παρεμβάσεις πρόληψης σε σχολεία. Σήμερα, παρέχει εθελοντικά ατομικές συνεδρίες σε ενήλικες μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας ψυχολογικής υποστήριξης.
Η Αλεξάνδρα Κλάδου είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του τμήματος ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων του Νοσοκομείου Παίδων Αθηνών «Παναγιώτη & Αγλαΐας Κυριακού», όπου συμμετείχε ενεργά στη διαδικασία ψυχολογικής αξιολόγησης παιδιών και εφήβων, στη χορήγηση και ερμηνεία ψυχομετρικών εργαλείων, καθώς και στις συναντήσεις ενημέρωσης και συμβουλευτικής γονέων.
Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει ποικιλία προγραμμάτων επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και τη Σχολική Ψυχολογία. Σήμερα, εκπαιδεύεται στη Συστημική Οικογενειακή Θεραπεία στο Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρωπίνων Σχέσεων της Χάρης Κατάκη, εμβαθύνοντας στην κατανόηση των σχέσεων και της δυναμικής των οικογενειακών συστημάτων.
Μην χάσετε τα ενημερωτικά e-mail μας με τα πιο πρόσφατα άρθρα, νέα και σεμινάρια του ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε.