Με την χρήση της σελίδας συγκατατίθεστε στην χρήση των cookies και αποδέχεσθε την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας.
Αποδοχή Όροι Χρήσης

Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης

Παρασκευή, 26 Φεβ 2021

Το Αθηνά Τεστ είναι  ένα Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης, το οποίο δημιουργήθηκε και σταθμίστηκε στην Ελλάδα. Το συγκεκριμένο Τεστ αποτελεί ένα ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο, το οποίο εντοπίζει τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών. Μπορεί να χορηγηθεί σε παιδιά 5 έως 9 ετών, ωστόσο ενδείκνυται η χρήση του και σε μαθητές μεγαλύτερων τάξεων.

   Ο χαρακτήρας του είναι προληπτικός και θεραπευτικός ταυτόχρονα, διότι η χορήγηση του μας παρέχει μια αναλυτική εικόνα της υπάρχουσας μαθησιακής κατάστασης του παιδιού σε βασικούς τομείς ανάπτυξης. Παράλληλα εντοπίζει ελλείμματα του παιδιού σε συγκεκριμένες περιοχές για τον προγραμματισμό και την εφαρμογή της  κατάλληλής διδακτικής και θεραπευτικής παρέμβασης.

   Το Αθηνά Τεστ περιλαμβάνει 14 διαγνωστικές κλίμακες και μία συμπληρωματική. Με τη χορήγηση του αξιολογείται το επίπεδο και ο ρυθμός ανάπτυξης του παιδιού σε συγκεκριμένους αναπτυξιακούς τομείς, οι οποίοι είναι η  νοητική ικανότητα, η άμεση μνήμη ακολουθιών, η ολοκλήρωση ελλιπών παραστάσεων, η γραφο-φωνολογική ενημερότητα, καθώς και η νευρο-ψυχολογική του ωριμότητα. Πρόκειται λοιπόν για ένα πολυθεματικό Τεστ, στο οποίο αξιολογούνται οι ενδοατομικές διαφορές των γνωστικών και ψυχογλωσσικών ικανοτήτων του παιδιού, εντοπίζοντας ταυτόχρονα τυχόν αναπτυξιακά ελλείμματα.

   Έπειτα από τη χορήγηση του σχεδιάζεται το κατάλληλο εξατομικευμένο πρόγραμμα του εκάστοτε παιδιού με στόχο να ξεπεράσει τις δυσκολίες, τις οποίες παρουσιάζει σε μαθησιακό επίπεδο, αλλά ταυτόχρονα ενισχύοντας τα δυνατά του γνωστικά στοιχεία.

 

Κατσικούδη Αποστολία, Υπεύθυνη Τμήματος Ειδικής Διαπαιδαγώγησης & Ψυχοπαιδαγωγικής ΚΕ.ΨΥ.Π.Ε

Η Κατσικούδη Αποστολία είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικής και Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή στο Παιδαγωγικό τμήμα του ΕΚΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Έχει παρακολουθήσει την εκπαίδευση ΑΒΑ και PECS για παιδιά και εφήβους με ΔΑΦ, όπως επίσης και μία σειρά άλλων σεμιναρίων, ημερίδων και εκπαιδεύσεων στην ειδική αγωγή και στην ψυχολογία που αφορούν την αξιολόγηση, παρέμβαση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολίων.  Πιο συγκεκριμένα έχει εξειδικευτεί στις Ειδικές και Γενικές Μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Δυσαριθμισία και ΔΑΦ. Επιπλέον όσον αφορά τη διάγνωση και αξιολόγηση Ειδικών και Γενικών μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και σχολικής ετοιμότητας κατέχει  τα ακόλουθα Σταθμισμένα εργαλεία : Αθηνά Τεστ, Raven test, Bangor Dyslexia test, Λάμδα τεστ. 

Επιπλέον έχει συμμετάσχει στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών και Εκπαίδευσης με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις. Από το 2012 εργάζεται ιδιωτικά στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης σε κέντρα ειδικών θεραπειών ως ειδική παιδαγωγός και σε δημόσια σχολεία παρέχοντας παράλληλη στήριξη σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Από το 2015 έως το 2018 εργάσθηκε στο κέντρο στήριξης παιδιού και οικογένειας Περιστερίου των Παιδικών χωριών SOS ως ειδική παιδαγωγός, διεξάγοντας ομαδικές εποπτείες σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων αλλά και ως συντονίστρια ψυχοπαιδαγωγικών ομάδων παιδιών & εφήβων . Παράλληλα, διετέλεσε εισηγήτρια σεμιναρίων σε δημόσια σχολικά πλαίσια.